Jump to content

Photo

Super Elite hunting - some tips


  • Please log in to reply
50 replies to this topic

#1 stormfish

stormfish

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 12 January 2021 - 08:40

Hi there all

 

Here i will try to share some useful information about SE hunting.
 
From time to time players ask me for some advices in SE hunting. I answer them, send them info about the SE's chain-paths, but the message-in-game is a mess. Finally i decided to start a topic, and to try to summarize the info.
 
As beginning - the paths. That mean the chains of realms with SE's, which you can search without going back to Krul Island, and then using Cathedral of Ways portal. This will save you stamina, time and gold. So let's start.
 
 
temporal note: as soon as RL give me opportunity, i will post all other paths. They are relatively poor (3-4 SE's in a chain) but still can be used to save gold and stam for portals. 
 
Additional tips:
 
  • As mentioned in the WandKing's and BadPenny's posts, it is good idea to search the boundaries of the realm first, then the inside parts. Especially when vast realms have to be searched. I tried to proof that rule, but have to say that it is not very clear that it work. Anyway it is not wrong to use it.

 

  • Use mercenaries. With recent changes in group attacks, it is worth to create attack group and use it for tough SE's. It is 20 stam to create group, and you can use it 5 times (without updates), i.e. it is 4 stam per attack. For tough SE's this is even below usual stamina spend per attack (because you use CA 175, and the combat is often more than 3 turns). In addition, when you are defeated, you don't lose EXP and your gold in hand. In big guilds it is expensive to hire mercenaries, but in small ones it is good opportunity. In addition many of the mercenaries were upgraded few years ago, and their stats were improved.

 

  • Rise your composing level. It's a huge hunt helper to use high level SH, COA, KE etc. You can schedule your hunt grouping tough SE's, and hunting them in short time. This way you can compose one 30 min potion with all needed high level buffs, then extend it to 2 hours, or more (depending on your set of medals) using that combo:

Distil + Buff Enhancer + Brewing Master + Pride + [Your composing potion]

 
  • Always monitor the Super Elite Slayer Kill Log. This will help you to schedule your hunt, and to skip recently visited realms.
 
Since 19:37 24/Nov/2020 i am a proud owner of Diamond Treasure Hunter medal. For a long time i am considering to extend this topic with information about hunting chests. Again, just like the SE hunting, players ask me in-game for tips and advices. I answer them, and then another player ask me the same things. During today's conversation with WindBattle (about chests), i decided to finally start this topic. So here i will summarize everything i know about chest hunting. Again, please if you have some ideas, tips, advices, paths, post them here, i will add them to the main chest post.
 
 
Good hunting. (o;
 
p.s. corrections of the info i post are welcome, suggestions and tips/ideas too
 
note: on 09-Feb-2021 PATH 1 and PATH 4 were extended, and 2 new paths were added
note: on 29-Oct-2021 added new SE tips, and new chest hunting content
note: on 14-Sep-2023 17 new SEs were added and two new paths. Details here.

Edited by stormfish, 14 September 2023 - 18:37.


#2 stormfish

stormfish

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 12 January 2021 - 08:45

PATH 1 (24 SE)
 
Brale Cove (Min Level: 175)
 
BRALE (NORTH) (Min Level: 180)         Steep Nojor (Super Elite) & The Cursed Samurai (Super Elite)
BRALE (SOUTH) (Min Level: 181)                                                     The Cursed Samurai (Super Elite)
BRALE (EAST) (Min Level: 182)                                                         The Cursed Samurai (Super Elite)
back to main
 
Brale Cove (Min Level: 175)
 
NARAL (NORTH) (Min Level: 175)
NARAL (SOUTH) (Min Level: 177)
NARAL (EAST) (Min Level: 178)                                                         The Cursed Samurai (Super Elite)
NARAL (WEST) (Min Level: 179)                                                       The Cursed Samurai (Super Elite)
back to Naral (North)
GUMBREL (SOUTH) (Min Level: 175)
GUMBREL (NORTH) (Min Level: 174)
 

Lands of Heath (Min Level: 171)

 

PELREI (NORTH) (Min Level: 171)

DUNALE (SOUTH) (Min Level: 170)                                                Malphas the Destroyer (Super Elite)

DUNALE (NORTH) (Min Level: 169)                                                                     Triclopse (Super Elite)

 

Desolate Lands (Min Level: 160)

 

EMERYE (NORTH) (Min Level: 160)

EMERYE (EAST) (Min Level: 162)

EMERYE (SOUTH) (Min Level: 163)                                                               Mourarchian (Super Elite)

EMERYE (WEST) (Min Level: 164)                                                           The Boom Hawk (Super Elite)

back to north

DOKAR (WEST) (Min Level: 160)

DOKAR (EAST) (Min Level: 159)

DOKAR (SOUTH) (Min Level: 158)

DOKAR (NORTH) (Min Level: 157)                                                                       Triclopse (Super Elite)

 

Folays End (Min Level: 150)

 

EKLOREN (NORTH) (Min Level: 150)                                                            Vexus Queen (Super Elite)

EKLOREN (SOUTH) (Min Level: 152)                                                            Vexus Queen (Super Elite)

EKLOREN (EAST) (Min Level: 153)                                                               Vexus Queen (Super Elite)

EKLOREN (WEST) (Min Level: 154)                                                              Vexus Queen (Super Elite)

back to north

APPELA MOUNTAINS (PEAK) (Min Level: 150)

APPELA MOUNTAINS (SOUTH) (Min Level: 149)

APPELA MOUNTAINS (NORTH) (Min Level: 144)                                   Baron Von Drake (Super Elite)

 

Aslara Divide (Min Level: 140)

 

GRINTZ FOREST (NORTH) (Min Level: 145)

GRINTZ FOREST (SOUTH) (Min Level: 146)

GRINTZ FOREST (EAST) (Min Level: 147)                                      Lorelei the Consumer (Super Elite)

back to main

 

Aslara Divide (Min Level: 140)

 

METLAIR (NORTH) (Min Level: 140)

METLAIR (EAST) (Min Level: 141)

METLAIR (SOUTH) (Min Level: 142)                                                                       Feilong (Super Elite)
back to north
ANKLAR FLATS (WEST) (Min Level: 140)
ANKLAR FLATS (EAST) (Min Level: 139)                                                                Feilong (Super Elite)
ANKLAR FLATS (SOUTH) (Min Level: 138)

ANKLAR FLATS (NORTH) (Min Level: 137)                                             Baron Von Drake (Super Elite)

 

Marsa Island (Min Level: 130)

 

REIGMA BEACH (NORTH) (Min Level: 134)                                           Baron Von Drake (Super Elite)

REIGMA BEACH (SOUTH) (Min Level: 135)                                              Rion the Rattler (Super Elite)

 

Marsa Island (Min Level: 130)

 

DEKMA JUNGLE (NORTH) (Min Level: 130)
DEKMA JUNGLE (SOUTH) (Min Level: 131)
DEKMA JUNGLE (EAST) (Min Level: 132)
DEKMA JUNGLE (WEST) (Min Level: 133)                                             Baron Von Drake (Super Elite)

back to NORTH

WERZEL ISLANDS (SOUTH) (Min Level: 130)
WERZEL ISLANDS (NORTH) (Min Level: 128)
 
Bay of Zenel (Min Level: 125)
 
JAHD SWAMPS (NORTH) (Min Level: 125)                                                           Empusa (Super Elite)

Edited by stormfish, 14 September 2023 - 17:13.


#3 stormfish

stormfish

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 12 January 2021 - 08:50

PATH 2 (15 SE)

 

Arrin Moors (Min Level: 37)

 

THE EERIE MOORS (NORTH) (Min Level: 37)

THE EERIE MOORS (EAST) (Min Level: 37)                                        Golden Cockatrice (Super Elite)

back to main

 

Arrin Moors (Min Level: 37)

 

CELESTIAL FOREST (NORTH) (Min Level: 40)                                             Mourarchian (Super Elite)

MOOT FOREST NORTH (Min Level: 40)                                               Golden Cockatrice (Super Elite)

MOOT FOREST EAST (Min Level: 40)

MOOT FOREST WEST (Min Level: 40)

MOOT FOREST SOUTH (Min Level: 40)                                                                 Feilong (Super Elite)

MOOT GOBLIN SNEEK (Min Level: 49)

ALTAR FOREST EAST (Min Level: 48)

 

Taymar Divide (Min Level: 48)

 

UTAPO FLATS NORTH (Min Level: 48)                                          Grooango the Trickster (Super Elite)

 

Taymar Divide (Min Level: 48)

 

ALTAR FOREST EAST (Min Level: 48)

HALLOWS CAVES (LEVEL 4) (Min Level: 45)

HALLOWS CAVES (LEVEL 3) (Min Level: 45)                                       Golden Cockatrice (Super Elite)

HALLOWS CAVES (LEVEL 2) (Min Level: 45)                                Malphas the Destroyer (Super Elite)

HALLOWS CAVES (LEVEL 1) (Min Level: 45)

 

Jaunt Bay (Min Level: 40)

 

ELDIRA PORT NORTH (Min Level: 40)

ELDIRA PORT SOUTH (Min Level: 40)                                           Gunnolf the Corrupted (Super Elite)

LABYRINTH OF THE LOST (Min Level: 1)             (*** note ***)

PALADIR FOREST WEST (Min Level: 20)       The Soul Thief (Super Elite)    &   Empusa (Super Elite)

THE MISTS NORTH (Min Level: 15)

 

Dreg Marshes (Min Level: 15)

 

DREG SWAMP (Min Level: 15)                                                                      Emperor Sidd (Super Elite)

 

Dreg Marshes (Min Level: 15)

 

THE MISTS NORTH (Min Level: 15)

PALADIR FOREST WEST (Min Level: 20)

 

Lotmar Island (Min Level: 20)

 

UDAN FOREST (Min Level: 28)

UDAN FOREST (ELVEN CITADEL) (Min Level: 28)

MAGIC CIRCLE (EASTERN MINOR CHAMBER) (Min Level: 22)

PALADIR TOWER (Min Level: 22)

PALADIR FOREST EAST (Min Level: 20)                                              Golden Cockatrice (Super Elite)

back 2 realms

RAMDAL CAVES (CARVED VAULT) (Min Level: 26)

RAMDAL CAVES (LEVEL 4) (Min Level: 25)                                                       Luz Tagoz (Super Elite)

RAMDAL CAVES (LEVEL 3) (Min Level: 25)

RAMDAL CAVES (LEVEL 2) (Min Level: 25)

 

Entora Mountains (Min Level: 30)

 

FORGOTTEN FOREST (WEST) (Min Level: 30)                                                      Lusika (Super Elite)

FORGOTTEN FOREST (EAST) (Min Level: 32)                                                       Lusika (Super Elite)

 

*** note ***: here is the DOMAIN OF THE FALLEN (Min Level: 60) with Yokai Amakiri (Super Elite), but you have to know/learn the sequence of the portals


Edited by stormfish, 14 September 2023 - 17:13.


#4 stormfish

stormfish

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 12 January 2021 - 08:59

PATH 3 (19 SE)
 
The Secret Kingdom (Min Level: 521)
 
THE SECRET KINGDOM (GROVE) (Min Level: 525)
THE SECRET KINGDOM (DALE) (Min Level: 526)
THE SECRET KINGDOM (CLEARING) (Min Level: 527)                              Emperor Sidd (Super Elite)
THE SECRET KINGDOM (WILD) (Min Level: 528)
THE SECRET KINGDOM (PRESERVE) (Min Level: 529)
CURSED ISLE OF DARKWATER (BREAK WATER) (Min Level: 531)
 
Cursed Isle of Darkwater (Min Level: 531)
 
DARK ATHOLHU (MOUNT FOOT) (Min Level: 540)
DARK ATHOLHU (MOUNT WEST) (Min Level: 540)                 Lishka the Darkwater Hag (Super Elite)
DARK ATHOLHU (MOUNT NORTH) (Min Level: 540)               Lishka the Darkwater Hag (Super Elite)
DARK ATHOLHU (MOUNT EAST) (Min Level: 540)                  Lishka the Darkwater Hag (Super Elite)
 
Cursed Isle of Darkwater (Min Level: 531)
 
CURSED ISLE OF DARKWATER (BROKEN PLAIN) (Min Level: 535)
CURSED ISLE OF DARKWATER (DARK VALLEY) (Min Level: 536)
CURSED ISLE OF DARKWATER (MURK) (Min Level: 537)
CURSED ISLE OF DARKWATER (RISE) (Min Level: 538)
CURSED ISLE OF DARKWATER (BLEAK MOOR) (Min Level: 539)
CURSED ISLE OF DARKWATER (RAZOR CLIFFS) (Min Level: 540)
HAI JING MOUNTAINS (SUMMIT) (Min Level: 541)
 
Lao Xan Province (Min Level: 541)
 
YANYI WOODS (EDGE) (Min Level: 545)
YANYI WOODS (INNER) (Min Level: 546)
YANYI WOODS (OUTER) (Min Level: 547)                                   Ribica the Cave Dragon (Super Elite)
LAO XAN CITY (MERCHANT) (Min Level: 548)
LAO XAN CITY (SUBURB) (Min Level: 549)
LAO XAN CITY (ARTISAN) (Min Level: 550)
GAO TAIN LAKE (AVENUE) (Min Level: 551)
GAO TAIN LAKE (GROVE) (Min Level: 551)                                     Lorelei the Consumer (Super Elite)
 
Gao Tain Province (Min Level: 551)
 
FIRE TEMPLE (GATE) (Min Level: 559)
FIRE TEMPLE (PAVILION) (Min Level: 560)
KYOKO ISLAND (NORTH) (Min Level: 561)
 
Kyoko Province (Min Level: 561)
 
CLAW TEMPLE (GATE) (Min Level: 569)
CLAW TEMPLE (SANCTUARY) (Min Level: 570)
CLAW TEMPLE (COURTYARD) (Min Level: 570)
DRAGON TOOTH MOUNTAIN (BASE) (Min Level: 571)
DRAGON TOOTH MOUNTAIN (RIDGE) (Min Level: 572)
DRAGON TOOTH MOUNTAIN (GORGE) (Min Level: 573)                 Shroud Jabberwock (Super Elite)
DRAGON TOOTH MOUNTAIN (HEIGHTS) (Min Level: 574)
FLOATING ISLANDS OF WU KONG (EAST ISLAND) (Min Level: 575) Shroud Jabberwock (Super Elite)
FLOATING ISLANDS OF WU KONG (NORTH ISLAND) (Min Level: 576) The Boom Hawk (Super Elite)
back to EAST ISLAND
 
Qu Zhang Province (Min Level: 571)
 
SCALE TEMPLE (GATEWAY) (Min Level: 579)
SCALE TEMPLE (PAGODA) (Min Level: 580)
TRUNCAL JUNGLE (NORTH) (Min Level: 581)
TRUNCAL JUNGLE (EAST) (Min Level: 582)                                          The Undead King (Super Elite)
back to Truncal Jungle (North)
 
Shang Pan Province (Min Level: 581)
 
GREAT CANOPY (LOWER) (Min Level: 585)                                      Shroud Jabberwock (Super Elite)
 
Shang Pan Province (Min Level: 581)
 
CELESTIAL TEMPLE (ENTRANCE) (Min Level: 587)
ENCROW BAY (OUTSKIRTS) (Min Level: 591)
 
Encrow Strait (Min Level: 591)
 
RYKEN MOUNTAIN (MOUTH) (Min Level: 599)
ELRIDGE PLAINS (NORTH) (Min Level: 601)
 
Elridge (Min Level: 601)
 
DESERT OF BRIGANDS (NORTH) (Min Level: 608)
DESERT OF BRIGANDS (EAST) (Min Level: 609)
DESERT OF BRIGANDS (SOUTH) (Min Level: 610)                         Pinoldar the Centaur (Super Elite)
DESERT OF BRIGANDS (WEST) (Min Level: 610)
BLEAK CAVES (MOUTH) (Min Level: 611)                                         Pinoldar the Centaur (Super Elite)
 
Falorn (Min Level: 611)
 
NECRAL FIELDS (NORTH) (Min Level: 617)
NECRAL FIELDS (EAST) (Min Level: 618)                                          Shroud Jabberwock (Super Elite)
NECRAL FIELDS (SOUTH) (Min Level: 619)
NECRAL FIELDS (WEST) (Min Level: 620)
SHADOW WOOD (CLEARING) (Min Level: 621)
 
Dokfarn (Min Level: 621)
 
ZROZON GLACIER (EDGE) (Min Level: 624)
ZROZON GLACIER (CRUST) (Min Level: 625)                                   Shroud Jabberwock (Super Elite)
ZROZON GLACIER (CREVASSE) (Min Level: 626)                      Ribica the Cave Dragon (Super Elite)
back to main
 
Dokfarn (Min Level: 621)
 
DOKFARN LAKE (MOUTH) (Min Level: 628)
DOKFARN LAKE (ISLET) (Min Level: 629)
DOKFARN LAKE (ISLAND) (Min Level: 630)
WAZA ISLAND (WATCH POINT) (Min Level: 631)
 
Gruzside (Min Level: 631)
 
URZ WASTES (BRUSHLAND) (Min Level: 636)                         Enlightened Monkey King (Super Elite)
URZ WASTES (THICKET) (Min Level: 637)
URZ WASTES (WURM LANDS) (Min Level: 638)
URZ WASTES (HOBGOBLIN CAMP) (Min Level: 639)
URZ WASTES (GRUTOR LANDS) (Min Level: 640)
EOHLAR (NORTH) (Min Level: 641)
EOHLAR (EAST) (Min Level: 642)
EOHLAR (SOUTH) (Min Level: 643)
EOHLAR (WEST) (Min Level: 644)                                                              Santo Ivanidas (Super Elite)
AUDINAR DEPTHS (ENTRANCE) (Min Level: 645)
AUDINAR DEPTHS (OUTER) (Min Level: 646)
AUDINAR DEPTHS (INNER) (Min Level: 647)                                                    Luz Tagoz (Super Elite)

Edited by stormfish, 14 September 2023 - 17:13.


#5 stormfish

stormfish

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 12 January 2021 - 09:06

PATH 4 (13 SE)
 
Jehlmar Flats (Min Level: 187)
 
CROMBE MOORS (NORTH) (Min Level: 190)
CROMBE MOORS (SOUTH) (Min Level: 191)
CROMBE MOORS (EAST) (Min Level: 192)                                                  Night Branch (Super Elite)
back to main
 
Jehlmar Flats (Min Level: 187)
 
TOWER OF KHAZAL (LEVEL 1) (Min Level: 194)
TOWER OF KHAZAL (LEVEL 2) (Min Level: 195)

NARKORT (NORTH) (Min Level: 196)                                                            Night Branch (Super Elite)

 

Haldmoor Strait (Min Level: 196)

 

KHEL (NORTH) (Min Level: 200)

KHEL (SOUTH) (Min Level: 201)

KHEL (EAST) (Min Level: 202)                                                                       Night Branch (Super Elite)

back to north

CAVERNS OF KHEL (Min Level: 200)

LABYRINTH OF KHEL (Min Level: 200)

SANCTUM OF KHEL (Min Level: 200)

SANCTUM OF KHEL (NORTH) (Min Level: 200)                                               Fushiyoma (Super Elite)

SANCTUM OF KHEL (WEST) (Min Level: 200)                                          2 x  Fushiyoma (Super Elite)

SANCTUM OF KHEL (SOUTH) (Min Level: 200)                                               Fushiyoma (Super Elite)

SANCTUM OF KHEL (EAST) (Min Level: 200)                                                  Fushiyoma (Super Elite)

back to main

 

Haldmoor Strait (Min Level: 196)

 

DARADOM (CAVES) (Min Level: 204)                                                                  Triclopse (Super Elite)

DARADOM (PEAK) (Min Level: 205)                                                              Night Branch (Super Elite)

MAEDOS (NORTH) (Min Level: 206)                                                                  Luz Tagoz (Super Elite)

MAEDOS (SOUTH) (Min Level: 207)

MAEDOS (EAST) (Min Level: 208)                                                    Lorelei the Consumer (Super Elite)

MAEDOS (WEST) (Min Level: 209)                                                                Night Branch (Super Elite)


Edited by stormfish, 14 September 2023 - 17:13.


#6 stormfish

stormfish

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 12 January 2021 - 12:33

PATH 5 (12 SE)

 

Undying Forest (Min Level: 55)

 

SLAYERS FOREST NORTH (Min Level: 55)                                                 Yokai Amakiri (Super Elite)

 

Undying Forest (Min Level: 55)

 

ODIN CAVES (LEVEL 1) (Min Level: 55)                                               Golden Cockatrice (Super Elite)

ODIN CAVES (LEVEL 2) (Min Level: 55)

ODIN CAVES (LEVEL 3) (Min Level: 55)                                                       Yokai Amakiri (Super Elite)

ODIN CAVES (LEVEL 2) (Min Level: 55)

ODIN CAVES (LEVEL 1) (Min Level: 55)

KLAR LABYRINTH (LEVEL 3) (Min Level: 48)

KLAR LABYRINTH (LEVEL 2) (Min Level: 48)                                                 Steep Nojor (Super Elite)

KLAR LABYRINTH (LEVEL 3) (Min Level: 48)

FELDOR CAVES (LEVEL 1) (Min Level: 65)

 

Pensar Forest (Min Level: 65)

 

FEIDAL SWAMPS NORTH (Min Level: 65)                                                      Steep Nojor (Super Elite)

FEIDAL SWAMPS EAST (Min Level: 65)                                                       Yokai Amakiri (Super Elite)

FEIDAL SWAMPS SOUTH (Min Level: 65)                                      Drogorath The Vicious (Super Elite)

FEIDAL SWAMPS WEST (Min Level: 65)

ENDLORE VALLEY NORTH (Min Level: 70)

ENDLORE VALLEY SOUTH (Min Level: 70)

ENDLORE VALLEY EAST (Min Level: 70)

ENDLORE VALLEY WEST (Min Level: 70)

MOTAUR FORESTS EAST (Min Level: 70)                               The Drunken Sleepwalker (Super Elite)

MOTAUR FORESTS NORTH (Min Level: 70)

MOTAUR FORESTS SOUTH (Min Level: 70)

MOTAUR FORESTS WEST (Min Level: 70)                                                           Empusa (Super Elite)

 

Ember Wastes (Min Level: 70)

 

INFERNO MOUNTAINS NORTH (Min Level: 70)

INFERNO MOUNTAINS SOUTH (Min Level: 70) Triclopse (Super Elite)  & Yokai Amakiri (Super Elite)

INFERNO MOUNTAINS EAST (Min Level: 72)                                                Skull Carver (Super Elite)


Edited by stormfish, 14 September 2023 - 17:14.


#7 stormfish

stormfish

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 12 January 2021 - 15:30

PATH 6 (13 SE)
 
The lost Realm of Ruzdum (Min Level: 341)
 
KORUNDOR (NORTH) (Min Level: 341)
KORUNDOR (SOUTH) (Min Level: 342)
KORUNDOR (EAST) (Min Level: 343)                                                                Luz Tagoz (Super Elite)
KORUNDOR (WEST) (Min Level: 344)
DARK VALE (NORTH) (Min Level: 345)
 
The lost Realm of Ruzdum (Min Level: 341)
 
MAW OF DAGORESH (Min Level: 349)
DARK VALE (WEST) (Min Level: 348)                                              Lorelei the Consumer (Super Elite)
back 1 realm
MOUNTAIN HEIGHTS (Min Level: 351)
MORUKAN (Min Level: 351)
GLITTER VAIN MINE (Min Level: 353)                                                     The Undead King (Super Elite)
back 1 realm
NUZRON CAVES (Min Level: 354)
UNDERGROUND PASSAGES (INNER) (Min Level: 356)
UNDERGROUND PASSAGES (OUTER) (Min Level: 357)
SUNLIT VALLEY (Min Level: 358)
GREAT PLAINS (NORTH) (Min Level: 359)                                                             Feilong (Super Elite)
back to Underground Passages (Outer)
 
Ausaron (Min Level: 361)
 
HIDDEN VALLEY (NORTH) (Min Level: 365)
HIDDEN VALLEY (WEST) (Min Level: 366)
HIDDEN VALLEY (EAST) (Min Level: 367)                                                   Xind Observer (Super Elite)
HIDDEN VALLEY (SOUTH) (Min Level: 368)
FOOLS GOLD VALE (OUTER) (Min Level: 369)
FOOLS GOLD VALE (INNER) (Min Level: 370)                               Gunnolf the Corrupted (Super Elite)
TEMPLE OF SEMERKHET (Min Level: 370)
CANYON MOUTH (Min Level: 371)
 
Searing Wilds (Min Level: 371)
 
BROKEN LANDS (SOUTH) (Min Level: 375)                                               Xind Observer (Super Elite)
BROKEN LANDS (WEST) (Min Level: 376)
BROKEN LANDS (EAST) (Min Level: 377)
BROKEN LANDS (NORTH) (Min Level: 378)
FORGOTTEN PLATEAU (OUTER) (Min Level: 379)
WASTELAND (SOUTH) (Min Level: 381)
WASTELAND (WEST) (Min Level: 382)
WASTELAND (EAST) (Min Level: 383)                                                        Xind Observer (Super Elite)
WASTELAND (NORTH) (Min Level: 384)
CLAN GATE (Min Level: 385)                                                      Enlightened Monkey King (Super Elite)
CRUSHING FIST CLAN LANDS (Min Level: 386)
BLOOD EYE CLAN LANDS (Min Level: 387)
BROKEN FANG CLAN LANDS (Min Level: 388)
DARK BLADE CLAN LANDS (Min Level: 389)
UG GRASH MAIN (Min Level: 390)
DAR GROMSOL (DESERT) (Min Level: 391)                                               Xind Observer (Super Elite)
 
The buried city of Dar GromSol (Min Level: 391)
 
SEETHING CAVERNS (Min Level: 399)
 
City of Xinderoth (Min Level: 400)
 
CITY OF XINDEROTH (Min Level: 400)
CITADEL OF XINDEROTH (FLOOR 1) (Min Level: 401)                              Xind Observer (Super Elite)
back to main
 
City of Xinderoth (Min Level: 400)
 
XINDEROTHS LIBRARY (Min Level: 421)
PALACE OF XINDEROTH (Min Level: 421)                                                         Xinderoth (Super Elite)
back 1 realm
CHAMBER OF XINDEROTH (FLOOR 20) (Min Level: 420)
XINDEROTH CORRIDOR 2 (Min Level: 420)
CITADEL OF XINDEROTH (FLOOR 19) (Min Level: 419)
CITADEL OF XINDEROTH (FLOOR 20) (Min Level: 420)
EMPTY PLAINS (NORTH) (Min Level: 421)
 
Bleak Shore of Eventine (Min Level: 421)
 
CRAGGY COASTLINE (UPPER) (Min Level: 425)
CRAGGY COASTLINE (MIDDLE) (Min Level: 426)                                     Empress Tinny (Super Elite)
 
*** note ***: here in CITADEL OF XINDEROTH (FLOOR 7) is the last location of Xind Observer (Super Elite). I don't add it, because the detour is very significant. If you want to hunt it, you can use (for example) the following sequence: City of Xinderoth (main realm) --- CITADEL OF XINDEROTH (FLOOR 10) --- CITADEL OF XINDEROTH (FLOOR 9) --- CITADEL OF XINDEROTH (FLOOR 8) --- CITADEL OF XINDEROTH (FLOOR 7)

Edited by stormfish, 14 September 2023 - 17:14.


#8 stormfish

stormfish

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 12 January 2021 - 16:04

PATH 7 (11 SE)

 

Eldgar Swamps (Min Level: 90)

 

PENNALOR SWAMPS (NORTH) (Min Level: 90)                                                     Thoon (Super Elite)

PENNALOR SWAMPS (SOUTH) (Min Level: 90)

PENNALOR SWAMPS (WEST) (Min Level: 90)                                                     Empusa (Super Elite)

back to main

 

Eldgar Swamps (Min Level: 90)

 

ELDORA PLAINS (NORTH) (Min Level: 98)

ELDORA PLAINS (SOUTH) (Min Level: 98)                                                              Thoon (Super Elite)

KIJANAMO WILD (NORTH) (Min Level: 100)                                                            Thoon (Super Elite)

 

Azlore Plains (Min Level: 100)

 

ENKMAR SCRUBLAND (NORTH) (Min Level: 107)

ENKMAR SCRUBLAND (EAST) (Min Level: 107)                                               Luz Tagoz (Super Elite)

ENKMAR SCRUBLAND (SOUTH) (Min Level: 107)

ENKMAR SCRUBLAND (WEST) (Min Level: 107)                                   Baron Von Drake (Super Elite)

back to main

 

Azlore Plains (Min Level: 100)

 

OLAND BRIAR (NORTH) (Min Level: 103)

OLAND BRIAR (EAST) (Min Level: 103)                                                                   Thoon (Super Elite)

OLAND BRIAR (NORTH) (Min Level: 103)

 

Azlore Plains (Min Level: 100)

 

SANERI ROCKS (NORTH) (Min Level: 105)

SANERI ROCKS (SOUTH) (Min Level: 105)                                       Nahuatl the Gigantic (Super Elite)

LENZWER FOREST (NORTH) (Min Level: 110)                                                       Thoon (Super Elite)

 

Garford Valley (Min Level: 110)

 

KENTLOR CAVES (NORTH) (Min Level: 113)
KENTLOR CAVES (SOUTH) (Min Level: 113)                                         The Undead King (Super Elite)
back to main
 

Garford Valley (Min Level: 110)

 

MELSAUR MOUNTAINS (SOUTH) (Min Level: 115)

MELSAUR MOUNTAINS (NORTH) (Min Level: 115)

MELSAUR MOUNTAINS (PEAK) (Min Level: 115)                                   Baron Von Drake (Super Elite)


Edited by stormfish, 14 September 2023 - 17:14.


#9 Alisa

Alisa

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 776 posts
  • Badge

Posted 12 January 2021 - 16:22

Will be using this for my medal! Thanks :)

sigma_468x60.jpg


#10 stormfish

stormfish

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 12 January 2021 - 16:35

PATH 8 (10 SE)

 

The Wilds of Dorthan (Min Level: 1551)
 
CRESTOUN ROAD (WINDING) (Min Level: 1557)
CRESTOUN ROAD (BROAD) (Min Level: 1558)                                           Emperor Sidd (Super Elite)
CRESTOUN ROAD (WORN) (Min Level: 1559)
CRESTOUN (OUTSKIRTS) (Min Level: 1560)
CRESTOUN (EAST GATE) (Min Level: 1561)
CRESTOUN (EAST STREET) (Min Level: 1561)
CRESTOUN (SHAMBLE ALLEY) (Min Level: 1567)
CRESTOUN (NOBLE RISE) (Min Level: 1573)
CRESTOUN (WEST GATE) (Min Level: 1581)
CRESTOUN (COAST ROAD) (Min Level: 1581)
STILLWATER (DUNES) (Min Level: 1582)                                          Nahuatl the Gigantic (Super Elite)
 
Stillwater Coast (Min Level: 1581)
 
STILLWATER (TUNNELS) (Min Level: 1587)
STILLWATER (MURK) (Min Level: 1588)
SEA RAZOR ISLE (SHORE) (Min Level: 1589)
SEA RAZOR ISLE (REEF) (Min Level: 1590)
SEA RAZOR ISLE (ROCK POOL) (Min Level: 1591)
 
Sea Razor Isle (Min Level: 1591)
 
SEA RAZOR ISLE (RANCID SPRING) (Min Level: 1598)
SEA RAZOR ISLE (FLOODPLAIN) (Min Level: 1599)
SEA RAZOR ISLE (COASTLINE) (Min Level: 1600)
SEA RAZOR ISLE (TAINT) (Min Level: 1600)
SEA RAZOR ISLE (CURSED COAST) (Min Level: 1600)
SEA RAZOR ISLE (SHATTERED STONE) (Min Level: 1600)               The Blood Weaver (Super Elite)
SEA RAZOR ISLE (BLEAKSANDS) (Min Level: 1600)                          The Blood Weaver (Super Elite)
SEA RAZOR ISLE (TREACHEROUS CURRENTS) (Min Level: 1600) The Blood Weaver (Super Elite)
SEA RAZOR ISLE (EVIL DEPTHS) (Min Level: 1600)                          The Blood Weaver (Super Elite)
SEA RAZOR ISLE (STORMBREACH) (Min Level: 1600)                        The Silent Holder (Super Elite)
SEA RAZOR ISLE (COLDBROOK) (Min Level: 1600)                             The Silent Holder (Super Elite)
SEA RAZOR ISLE (DARKSTONE) (Min Level: 1600)                             The Silent Holder (Super Elite)
SEA RAZOR ISLE (MALEVOLENT MARGIN) (Min Level: 1600)            The Silent Holder (Super Elite)

Edited by stormfish, 14 September 2023 - 17:14.


#11 vikingv

vikingv

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 239 posts

Posted 13 January 2021 - 11:18

Thanks for all the workl



#12 WandKing

WandKing

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 297 posts
  • United States of America

Posted 13 January 2021 - 19:26

Very nice stormfish  :)

 

Here's a tip a player told me many years ago.

When searching for SE in an open area search the outer walls first.

The SE most likely will be against the wall or 1 tile away from it.

This does not help much in areas with pathways since the SE is against 2 walls  <_<  



#13 BadPenny

BadPenny

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 5,280 posts
  • United States of America

Posted 14 January 2021 - 00:04

Thanks for this Stormfish.  We need more helpful posts like this. :)

 

Very nice stormfish  :)

 

Here's a tip a player told me many years ago.

When searching for SE in an open area search the outer walls first.

The SE most likely will be against the wall or 1 tile away from it.

This does not help much in areas with pathways since the SE is against 2 walls  <_<  

I've also noticed that they like to camp stairways and shops as well.....  many times I have entered a realm and found a beastie right there on the stairway or a space or 2 away.  And I have found more than a few when visiting a shop to buy a quest item as well.

 

Another note: this is just my theory, but SE's that are quest related seem to spawn more regularly than those that are just out there....  I may be wrong about this.


Just one old lady's opinion

 

 

krQtqDH.jpg

~Love, Penny

 

Have you hugged your Quango lately?


#14 yghorbeviahn

yghorbeviahn

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,654 posts

Posted 14 January 2021 - 05:32

huge thanks :)

 

05:10 14/Jan/2021 You have just been awarded a Silver Super Elite Hunter medal!



#15 Pardoux

Pardoux

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 4,130 posts
  • Australia

Posted 14 January 2021 - 07:22

My way of SE hunting is slightly different .. I have a large document with all SE's listed and the quickest routes for them from L1 upwards ... I list the portal and which maps to go to get to each of the spawn sites, but whatever works. 

 

This thread is a great idea


Homer : Marge, don't discourage the boy. Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals .. except the weasel.

 

Eddie Izzard : The National Rifle Association say that guns don't kill people, people do. But I think the gun helps, you know ? I think it helps. I think just standing there going "BANG" - that's not going to kill too many people, is it ?

 

I don't mean to sound pessimistic, but it seems that everything I eat lately turns to poo ...


#16 stormfish

stormfish

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 14 January 2021 - 08:11

My way of SE hunting is slightly different .. I have a large document with all SE's listed and the quickest routes for them from L1 upwards ... I list the portal and which maps to go to get to each of the spawn sites, but whatever works. 

 

This thread is a great idea

 

This is mandatory (i mean to have lists and quick paths), otherwise you waste time and efficiency. These paths, that i suggest, work only for low level areas where the density of the SE's is high. Significant amount of SE's, especially new ones (new i mean after Mourarchian), are in high level areas, and hardly can be connected/paired each other. With few exceptions. Which inevitably leads to your way of hunting.


Edited by stormfish, 14 January 2021 - 14:08.


#17 yotekiller

yotekiller

    Veteran

  • Members
  • PipPipPip
  • 1,543 posts

Posted 14 January 2021 - 11:19

  I just hunt the high level SE's and have my list of travel but it definitely involves a lot of back and forth through portals.  For someone just starting out and wanting to get another medal, this guide is a great way to do it.  This thread should probably be added to the stickied list of guides.


Screenshot everything!


#18 wazzimoto

wazzimoto

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 300 posts
  • Badge
  • Canada

Posted 17 January 2021 - 01:07

I used this today! one thing i havent done is SE Hunt....it was very helpful!!

amazing idea!!

thanks!!


                        aUcTiOnS  ---->   Check out my current auctions here!

 

 

 

                             WazziSig1_zps86dd99f5.png


#19 stormfish

stormfish

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 09 February 2021 - 11:54

PATH 9 (8 SE)

 

Mount Volmar (Min Level: 971)
 
VOLMAR WASTES (KARTHAK WALL) (Min Level: 971)
VOLMAR WASTES (ASH FLATS) (Min Level: 972)
VOLMAR WASTES (PLAIN) (Min Level: 973)                            The Drunken Sleepwalker (Super Elite)
VOLMAR WASTES (ROLLING HILLS) (Min Level: 974)
VOLMAR WASTES (HAMADA) (Min Level: 975)
 
Mount Volmar (Min Level: 971)
 
MOUNT VOLMAR (WINDING PATH) (Min Level: 978)                             The Boom Hawk (Super Elite)
MOUNT VOLMAR (DARK HEIGHTS) (Min Level: 979)
MOUNT VOLMAR (CREST) (Min Level: 980)
MOUNT VOLMAR (MOUTH) (Min Level: 981)
 
Mount Volmar Pit (Min Level: 981)
 
MOUNT VOLMAR (AVENUE) (Min Level: 987)
MOUNT VOLMAR (NOOK) (Min Level: 988)
MOUNT VOLMAR (HAUNT) (Min Level: 989)
MOUNT VOLMAR (CORRIDOR) (Min Level: 990)
MOUNT VOLMAR (DREGS) (Min Level: 991)
MOUNT VOLMAR (MAZE) (Min Level: 992)
MOUNT VOLMAR (CHAMBERS) (Min Level: 993)                                         Mourarchian (Super Elite)
back to DREGS
 
Volmars Dark Depths (Min Level: 991)
 
MOUNT VOLMAR (ABYSS) (Min Level: 1000)
MOUNT VOLMAR (CATACOMBS GATE) (Min Level: 1000)
MOUNT VOLMAR (CATACOMBS) (Min Level: 1000)
MOUNT VOLMAR (SHROUD ALTAR) (Min Level: 1000)
MOUNT VOLMAR (CIRCLE) (Min Level: 1000)
MOUNT VOLMAR (HALLS OF SHADOWS) (Min Level: 1000)
MOUNT VOLMAR (CRUCIBLE OF SHADOWS) (Min Level: 1000)             The Dreadlord (Super Elite)
MOUNT VOLMAR (VAULT OF SHADOWS) (Min Level: 1000)                    The Dreadlord (Super Elite)
MOUNT VOLMAR (CHAMBER OF SHADOWS) (Min Level: 1000)             The Dreadlord (Super Elite)
back to ABYSS
ELTAR GLADE (NORTH) (Min Level: 1001)
 
Daco forest (Min Level: 1001)
 
GALDUIR GROVE (SOUTH) (Min Level: 1007)
GALDUIR GROVE (EAST) (Min Level: 1006)
GALDUIR GROVE (NORTH) (Min Level: 1005)                                          Empress Tinny (Super Elite)
back to SOUTH
GALDUIR GROVE (WEST) (Min Level: 1008)
GALDUIR GROVE (OUTSKIRTS) (Min Level: 1009)
GALDUIR GROVE (RIDGE) (Min Level: 1010)
HEILAN SWAMPS (Min Level: 1011)
HEILAN LOWLANDS (Min Level: 1012)
HEILAN HIGHLANDS (Min Level: 1013)                                                      Santo Ivanidas (Super Elite)

Edited by stormfish, 14 September 2023 - 17:14.


#20 stormfish

stormfish

    Member

  • Members
  • PipPip
  • 143 posts

Posted 09 February 2021 - 14:20

PATH 10 (10 SE)
 
Dark Mist Forest (Min Level: 451)
 
DARK MIST FOREST (EDGE) (Min Level: 451)
CAVES OF KRETH (LEVEL 10) (Min Level: 450)
CAVES OF KRETH (LEVEL 9) (Min Level: 449)
CAVES OF KRETH (LEVEL 8) (Min Level: 448)                        The Drunken Sleepwalker (Super Elite)
back to main
 
Dark Mist Forest (Min Level: 451)
 
DARK MIST FOREST (WILDS) (Min Level: 456)
DARK MIST FOREST (DEPTHS) (Min Level: 457)
DARK MIST FOREST (HAUNT) (Min Level: 458)                             Lorelei the Consumer (Super Elite)
DARK MIST FOREST (RANGE) (Min Level: 459)
DARK MIST FOREST (MURK) (Min Level: 460)
THUNDERSNOW VALLEY (NORTH) (Min Level: 461)
 
The Ice Fields of Graupel (Min Level: 461)
 
ICEBELT EDGE (UPPER) (Min Level: 469)
ICEBELT EDGE (LOWER) (Min Level: 470)
WASTES OF KRUZ (MOUNTAINS) (Min Level: 471)
 
Wastes of Kruz (Min Level: 471)
 
WASTES OF KRUZ (SCRUBLANDS) (Min Level: 475)
WASTES OF KRUZ (BARRANS) (Min Level: 476)
WASTES OF KRUZ (ICE FIELDS) (Min Level: 477)
WASTES OF KRUZ (BASIN) (Min Level: 478)
WASTES OF KRUZ (FLATS) (Min Level: 479)
WASTES OF KRUZ (EDGE) (Min Level: 480)
CASTLE MORBIDSTEIN (MAIN GATE) (Min Level: 481)
 
Castle Morbidstein (Min Level: 481)
 
CASTLE MORBIDSTEIN (FORTRESS MIDDLE) (Min Level: 486)
CASTLE MORBIDSTEIN (WEST TOWER UPPER) (Min Level: 485)
CASTLE MORBIDSTEIN (WEST TOWER LOWER) (Min Level: 485)
CASTLE MORBIDSTEIN (FORTRESS LOWER) (Min Level: 484) Grooango the Trickster (Super Elite)
CASTLE MORBIDSTEIN (WEST TOWER LOWER) (Min Level: 485)
CASTLE MORBIDSTEIN (WEST TOWER UPPER) (Min Level: 485)
CASTLE MORBIDSTEIN (FORTRESS MIDDLE) (Min Level: 486)
CASTLE MORBIDSTEIN (EAST TOWER LOWER) (Min Level: 487)
CASTLE MORBIDSTEIN (EAST TOWER UPPER) (Min Level: 487)
CASTLE MORBIDSTEIN (FORTRESS UPPER) (Min Level: 488)
CASTLE MORBIDSTEIN (SOUTH TOWER LOWER) (Min Level: 489)          Mourarchian (Super Elite)
CASTLE MORBIDSTEIN (SOUTH TOWER UPPER) (Min Level: 489)
CASTLE MORBIDSTEIN (TOWER GANTRY) (Min Level: 489)
CASTLE MORBIDSTEIN (NORTH TOWER UPPER) (Min Level: 490)
CASTLE MORBIDSTEIN (NORTH TOWER LOWER) (Min Level: 490)
FOREST OF RAL (FENCE) (Min Level: 491)
FOREST OF RAL (PATH) (Min Level: 492)
FOREST OF RAL (VALLEY) (Min Level: 493)                                          The Undead King (Super Elite)
FOREST OF RAL (HILL) (Min Level: 494)                                                        King KyMan (Super Elite)
FOREST OF RAL (CLEARING) (Min Level: 495)
FOREST OF RAL (RIDGE) (Min Level: 496)                                                   Sofias Curse (Super Elite)
FOREST OF RAL (DEPTHS) (Min Level: 497)
FOREST OF RAL (RIVER) (Min Level: 498)
FOREST OF RAL (INNER GROVE) (Min Level: 499)
FOREST OF RAL (ANCIENT GROVE) (Min Level: 500)                                    Luz Tagoz (Super Elite)
back to RIDGE
 
Forest Of Ral (Min Level: 491)
 
RALTHIEN (WESTERN QUARTER) (Min Level: 505)
RALTHIEN (NORTHERN QUARTER) (Min Level: 506)
RALTHIEN (GARRISON) (Min Level: 507)
RALTHIEN (DISTRICT OF MAGIC) (Min Level: 508)
RALTHIEN (MERCHANT PRECINCT) (Min Level: 509)
RALTHIEN (ROYAL WARD) (Min Level: 510)                                                  Skull Carver (Super Elite)
TEOTAL (BORDER) (Min Level: 511)
 
Teotal (Min Level: 511)
 
TEOTAL (VALLEY) (Min Level: 515)                                                                        Feilong (Super Elite)

Edited by stormfish, 14 September 2023 - 17:15.



2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Font:
Arial | Calibri | Lucida Console | Verdana
 
Font Size:
9px | 10px | 11px | 12px | 10pt | 12pt
 
Color: